Adó 1 százalék boríték

A 2013-as esztendőben is rendelkezhetünk adófizetőként az adónk 1 + 1 százalékáéról. Az egyik felajánlható egy százalékot valamely közhasznú tevékenységet folytató civil szervezetnek, a másik egy százalékot pedig egy technikai számmal is rendelkező egyháznak ajánlhatjuk fel. Ez az egy százalék az összevont adóalap különböző levonások után megmaradt 1%-át jelenti.
Régebben az adónk 1 százalékát csupán a postán megkapott adóbevallás mellékleteként volt lehetőségünk kitölteni, majd az adóbevallással együtt beküldeni. Ma már az 1 százalékról való rendelkezés adóhatósághoz való eljuttatásának több jogilag is lehetséges módja van.

De nézzük először a borítékban való elküldés lehetőségének részleteit.

Erre a megoldásra akkor van lehetőségünk, ha valamely okból kifolyólag nem sikerült elküldeni postai úton az adóbevallással együtt, tehát utólag szeretnénk ezt a rendelkezésünket pótolni. Amennyiben az adóbevallásunkat a munkáltatónkkal készíttettük el, akkor az adónk 1 százalékáról szóló rendelkezést is a munkáltatónak kell átadnunk, és majd ő fog gondoskodni az adóhatósághoz való eljutásáról. A borítékba csak akkor helyezzük bele a rendelkezésről szóló nyilatkozatot, ha az helyesen kitöltöttük, az minden szükséges adatot olvashatóan tartalmaz (ezek a fontos adatok e kedvezményezett pontos nevét, adó- és technikai számát, valamint számlaszámát jelentik). Miután a borítékot lezártuk, tüntessük fel rajta a saját adószámunkat, majd írjuk alá úgy a borítékot, hogy az aláírásunk mindenképpen keresztezze a boríték leragasztott felületét. A nevünket olvashatóan is ráírhatjuk, ez a rendelkezés érvényességét nem fogja érdemben befolyásolni. Természetesen nagyon fontos, hogy az adóhatósághoz való elküldés a törvényileg meghatározott hatásidőig beérkezzen, mert későbbi reklamálásra egyáltalán nincs lehetőség.

Ha az adóbevallásunkat elektronikusan készítettük el és úgy is küldtük be, viszont az 1 százalékról rendelkezés lemaradt, akkor is lehetőségünk van postai úton is beküldeni a nyomtatványt, valamint elektronikusan is pótolhatjuk ezt utólag.
Ha egy már korábban beküldött rendelkezésünkről kiderül, hogy az érvénytelen, akkor szintén lehetőségünk van mind borítékos beküldésre, mind pedig elektronikus pótlásra is, természetesen a határidő pontos betartása mellett.